Sidor

fredag 25 maj 2007

Whoosh - vilken dag!

Sjuukt stressig dag idag. Fattar inte vad som hände. Samtalen bara ramlade in och affärerna bara rullade på. Trevliga, glada kunder som ville ha mer. Jobbade in lunchen för att kunna åka hem tidigare till barnen men arbetsdagen tog liksom aldrig slut.

For ner till stan med ett koppel av ungar och traskade runt i sommarvärmen. En lista med måstegrejer inför morgondagen.

Nu ska jag lägga mig. Jag har klippt gräset ikväll. Jäkligt bra gjort. Och vikt tvätt. Också bra. Men vi åt pizza. Barnen fick pengar att spendera på stan. Men jag hade inte köpt några chips ikväll. Summa sumarum, skitmamma. Det var den sämsta mysfredagen sonen haft. Tills jag påminde honom om pengarna han fått.

Jag skulle fixa naglarna på stan. Mitt erbjudande till barnen var att antingen titta på eller gå runt precis intill där jag var. De fick välja. Bra idé tyckte flickorna. Sonen tittade på mig som om jag kom från mars och sa, "Är du inte klok, vet inte du att det finns onda människor som vill barn illa? Om jag inte minns fel (han sa verkligen så) är det väl inte länge sedan en liten pojk, åtta år tror jag han var, som någon galen människa högg kniven i."

Jo så var det. End of discussion.

Inga kommentarer: