Sidor

måndag 7 maj 2007

Kampanj mot rökning

Jag fattar inte varför man har rökruta. Rökförbud på krogen är det bästa som hänt, sen... jag vet inte när, men gud så skönt det är. Men jag kan ändå inte låta bli att fundera på varför rökare, som numera inte får röka inne på sina arbetsplatser, ändå ska få en anvisad plats att röka på. Varför?!

Jag är chokladberoende men inte fan får jag gå till en viss plats o sätta mig o käka choklad på arbetstid för det. Öhhpp, säger nån medmänniska, det beroendet kan man inte jämföra med rökning. Okej då, det kan jag väl hålla med om o ingen kan ju heller förbjuda mig att smaska på mina chokladpraliner över tangentbordet. Fine, jag köper det. Men alkoholister, ska inte de oxå få en anvisad plats o sitta o supa på då?

Jag tycker i alla fall att det är konstigt. Kan verkligen störa mig på rökning. När man till exempel traskar till jobbet glad i hågen o njuter av den härliga luften o plötsligt får värsta hostattacken av nån jäkla rökare som går o blossar. Fy sjutton, inte nog med att det är äckligt, det ser ju så jäkla fjolligt ut så man kan spy.

Inga kommentarer: