Sidor

måndag 7 maj 2007

Tankspridd - jag?

Har varit hemma med min son idag. Måste ringa Försäkringskassan. Eller näe kan ju gå in på deras sajt. Tänker det när jag står i köket. Väl framme vid datorn är det som bortblåst. Hela dagen har jag tänkt det. Men jag är hopplös framför datorn. Surfar än hit än dit. Just ja, måste kolla det, å det, vips är jag på den ena sidan efter den andra o anledningen till att jag satte mig vid datorn från början är ett minne blott. Tror jag har gått till datorn... näe det är ingen idé jag gissar ens, det är några gånger. Men nu är det gjort. Jag kom ihåg det till slut.

Det är som om jag har en tanke på ett steg men när den andra foten landar har jag hunnit glömma det. Min hjärna är som en sån där film när de visar hur ett liv passerar förbi i flimmrande bilder när man tror man ska dö, i en film alltså, så tänker jag hela tiden. Ibland undrar jag hur det skulle gå med mig om någon fick se inne i min hjärna, hur mina tankar studsar o far runt. Tror inte det skulle vara så bra. Blir själv trött ibland.

Inga kommentarer: