Sidor

torsdag 10 maj 2007

Allmän fara



























Jag var inte svår att övertala när älsklingen stod o viftade med vad-det-nu-heter som man kan tända grillen med utan tändvätska. Vi var o handlade. Mycket. Å vi köpte en grill oxå. Å en massa andra saker.

Som sagt det lät riktigt bra med en sån där grej. Jag är faktiskt lite utav en pionjär på området. För mig är det grillsäsong jämt. Och jag kan lätt få för mig att grilla mitt på dagen lika gärna som på kvällen. Vardag som helgdag. Så det kändes både vettigt o rätt.

Vad vi däremot inte tänkte på är att jag lätt skulle kunna kvalificera mig som ordförande i "De tankspriddas riksförbund". Japp det finns en sådan sida för er som inte visste det.

Idag skulle det grillas till lunch. Mums. Jag skulle just lyfta i "vad-det-nu-heter" i grillen när jag upptäckte att sladden redan satt i uttaget. Hm. Jag grillade senast i söndags kväll. Gulp.

Ett under att den stod kvar på sin lilla "ståltrådsställning" och inte hade trillat ner mot altangolvet (som var ca 10 cm under). Det är verkligen ingen överdrift att hela huset kunde brunnit ner. Fan jag är hopplös. "Ah, men, sa älsklingen när jag berättade, hur kan du ta bort grejen utan att dra bort kontakten? Det gör man ju samtidigt?

Jag vet inte. Inte fan vet jag, jag gjorde väl nå't annat samtidigt...

Inga kommentarer: