Sidor

onsdag 30 maj 2007

Som en höna

Tål inte Gry Forssell. Eller det fjantiga radioprogram hon sitter i. Men det finns ett inslag jag älskar i det programmet. Alex Schulman. I två dagar har jag ställt in ovannämnda kanal på väg till jobbet för att höra hans underbara iakttagelser. Men näpp. Tycks missa honom. Istället får jag lyssna på det urfåniga inslaget där "folk" springer runt i Sverige o letar efter "nån" vem det nu är. Nån jävla Mixjakt av nåt slag. Det är så töntigt så jag blir kräkfärdig. Inte nog med att de letande jönsarna är aptråkiga, den förbenade Gry sitter med mästrande frågor "Har du letat i personalens omklädningsrum, har du frågat personalen i charken..." Vidrigt. Så vidrigt.

När jag kom till jobbet surfade jag in på Alex blogg o ser att han minsann varit på Mix idag. Hur kunde jag missa det?

Finns det verkligen folk som vill höra på eller se på hönan Gry Forssell? Hon ser faktiskt ut som en liten, rund, gul höna. För att inte tala om hur hon låter. Aaaahp, aahp, ahp, ahp...

Inga kommentarer: