Sidor

tisdag 29 maj 2007

Frågor & svar

Får lite nu o då frågor på mejlen från mina vänner. Här visar jag de senaste frågorna med mina svar.

1. VAD HETER DU?
Märta

2. VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
Svarta (jeans).

3. VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
Mina kollegors prat och skrivarens tugg (eller var det tvärtom?)

4. VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL?
Åt en god middag, drack ett glas rödvin o kollade på en film med min älskling.

5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
Igår? Middagen, bestående av grillad köttbit, majskolv och klyftpotatis.

6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
Det är kvavt som i ett jävla växthus. Jag blir klibbig av det. Och håret krusar sig.

7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?
Min älskling. Alltid.

8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
Helhetsintrycket, längden, ögonen, axlarna, armarna, händerna…

9. GILLAR DU PERSONEN SOM SKICKADE DETTA TILL DIG?
Ja.

10. HUR MÅR DU IDAG?
Sådär idag. Är otroligt trött o ineffektiv. Vill bara hem o bädda ner mig. Pronto.

11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
Vatten.

12. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK?
Rött vin. Shiraz. Penfolds eller Rosemount Estate.

13. FAVORITSPORT?
Fotboll o handboll.

14. HÅRFÄRG?
Brun, säger i alla fall min frissa, hon säger att jag inte har råttfärgat, fast det skulle nog jag säga. Finns ju förresten bruna råttor…

15. ÖGONFÄRG?
Blå

16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?
Inget av det. Eller båda. Soluppgång.

17. SYSKON Å DERAS ÅLDER?
En syster. Över trettio.

18. FAVORITMÅNAD?
Mars.

19. FAVORITMAT?
Kötträtter. Sallad är ingen rätt, det äter man till köttet. Och pastan eller potatisen.

20. SENASTE FILM DU SÅG?
Det var igår det, The Contract tror jag den hette. Jävligt kass rulle.

21. FAVORITDAG PÅ VECKAN?
Lördag, för då får man äntligen sovmorgon igen.

22. FAVORITHOBBIES?
Mat. Barnen. Vänner. Träning. Läsa.

23. ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?
Nej, jag bjuder ut min kille stup i kvarten, senast igår.

25. SOMMAR ELLER VINTER ?
Vilken fråga. SOMMAR! Tänker flytta till ett varmt land i november o stanna där januari ut. Jo, det tänker jag visst. Det kan man visst det. Man kan det.

26. KRAMAR ELLER KYSSAR?
Vad i hela friden ska man behöva välja för? Alltihop.

27. FÖRHÅLLANDE ELLER ONE-NIGHT STANDS?
Förhållande. Har aldrig haft ett endaste one-night i hela mitt liv.

28. CHOKLAD ELLER VANILJ?
Choklad!

29. VILL DU ATT DINA VÄNNER SVARAR?
Ja, det vore väl trevligt.

30. VEM ÄR DET STÖRST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
Det kan jag inte svara på. Jag hade faktiskt inte tänkt skicka detta till någon, men det kanske jag ska göra? Det vore i alla fall himla roligt om min bästa vän svarade (som för övrigt är den enda som vet om den här bloggen). Du kan kalla dig Berta, gumman.

31. VEM ÄR DET MINST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
Berta.

32. HUR BOR DU OCH MED VEM/VILKA
Ena veckan bor jag tillsammans med min pojkvän i en etta o den andra veckan bor jag med mina barn i mitt hus.

33. VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?
Jag har just börjat på ”Snabba cash” av Jens Lapidus efter att ha plöjt igenom Camilla Läckbergs romaner om Fjällbacka.

34. HUR SER DIN MUSMATTA UT?
Ordning & Reda i rött o svart.

35. FAVORITSPEL?
Frispel.

36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN?
Näe.

37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?
?

38. ÄR DU ROMANTISK?
Det är jag absolut.

39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
Ja, det skulle jag verkligen.

Inga kommentarer: