Sidor

tisdag 29 maj 2007

Tre saker

Tre saker

...jag inte förstår
- Ondska
- Matematiker
- Varför jag inte blir snabbare på att springa.


...som finns på mitt skrivbord (på jobbet)
- Bärbar dator.
- Pappershögar.
- Kaffekoppar.

...jag gör just nu
- Fyller i detta.
- Proppar i mig choklad.
- Jobbar (försöker i alla fall).

...jag vill göra innan jag dör
- Hoppa fallskärm.
- Resa runt i stora länder.
- Jobba på ett multinationellt företag.

...jag kan göra
- Knäppa saker
- Väldigt mycket olika saker, baka, sy, inreda, fixa.
- Bra saker.

...jag inte kan
- Förstå hur Internet hänger ihop.
- Hetsa upp mig över svartjobbare.
- Tro att Radio Rix har några lyssnare överhuvudtaget.

...jag tycker att du ska lyssna på
- P3. Bästa programledarna, bästa programmen, bästa musiken.
- Din mamma och pappa, barnen, goda vänner, humorprogram.
- The Magic Numbers, det är som namnet antyder, magiskt.

...jag skulle vilja lära mig
- Bli bättre på att passa tider.
- Ha tålamod att lyssna på väderprognoser. Hur lång tid tar det för dem att komma till det väsentliga? De börjar med dagens väder, (som om man behövde slå på tvn för att veta det?), sen pratar de om vädret i norrland. Gäsp. Där nånstans tappar de mig.
- Gå upp direkt när klockan ringer.

...favoriträtter
- En rejäl köttbit, helst grillad, gärna med potatiskaka och fräsch grönsallad.
- Olika pastarätter med gräddig sås till.
- Parmaskinka, ruccola, mozzarella o olivolja.

Inga kommentarer: