Sidor

tisdag 29 maj 2007

Känslig liten blomma

Magen kurrar n´'t obegripligt. Jag vill ha mat nu. Vanlig mat, lunch. Å så vill jag ha godis. Choklad. Mycket choklad. Jag tror det helt plötsligt är veckan innan. Igen.

Är fortfarande trött efter förra veckans stress. Lördagen blev om möjligt ännu stressigare än fredagen. Men jag höll åtminstone tiden. På allt jag skulle.

Kollade just. Det är veckan innan. Fan vad snabbt det går. Inte konstigt jag sitter o trånar efter choklad.

Festen i lördags var urtevlig. Riktigt bra arrangemang, med god mat o dryck o trevliga människor. Ångrar bara en sak. Jag hade knåpat ihop ett tal. Jag var själv väldigt nöjd med det o tyckte att jag lyckades belysa huvudpersonen på ett träffande sätt med lagom humor. Jag skrev ner det dagen efter jag fått inbjudan. Hade på känn att det var den typen av tillställning och att det skulle passa in. Visade dock mitt utkast för min älskling som inte tyckte det var så bra. Som den känsliga blomma jag är la jag helt sonika ner mina tankar på tal.

Jag tyckte han var grymt tråkig som inte såg humorn i det o jag kände mig oerhört sårad. Så här i efterhand förstår jag att han mest blev nervös över det hela o hade svårt att se hur det skulle passa in.

Jag får ju skylla mig själv som inte följde min egen känsla. Men det hade passat hur bra som helst. Jag gav en utskrift på talet i efterhand till födelsedagsbarnet och hon blev jätteglad. Så det så.

Inga kommentarer: