Sidor

tisdag 12 mars 2013

Turer i skog och mark



Det är visserligen galet kallt på nätterna (mellan 10 och 15 minus) men dagarna är soliga och helt fantastiska, mellan noll och två minus. Helt underbart vackert. Eftersom vi slutar tidigt på fredagar fick jag runda med hundarna i dagsljus redan då.

Sen träffade jag några gamla kollegor för en stunds babbel på en miniaw, trevligt och kul! Har gått alldeles för lång tid sedan vi sågs. Men nu ska det bli ändring på det, vi har ett litet samarbete på gång :).

I lördags var jag ju som ni vet på utställning men efter det hann jag ju också med en härlig tur. Söndagens tur slog dock rekord - helt strålande väder. Tråkigt nog tog jag inga bilder när vi var på de stora fina fälten i sprakande sol.

Lite oplanerat hundbad blev det också. De var helt nergrisade, vilket i sig är en gåta eftersom det är vansinnigt isigt och halt ute. Men de korta partierna på grus räcker och tillsammans med kylan så fryser det liksom fast.

Inga kommentarer: