Sidor

onsdag 27 mars 2013

Den ljuvliga morgonrundan

Notis i senaste Lifestyle Fitness.


Varje kväll tänker jag att i morgon, då ska jag ge mig ut på en runda direkt på morgonen. Och varje morgon tänker jag. Det ska jag INTE.

Mina morgonrundor i livet är lätträknade. Skönt efteråt absolut men att ens få på mig löparkläder på morgonen är i princip mission impossible.

De gånger jag lyckats genomföra det är när jag vet att det absolut inte finns en minut över senare på dagen för att jag varit iväg på konferens eller liknande.

Och det är ju just det som är så bra, att det är tidsbesparande, har man gjort det på morgonen kan inget komma i vägen senare på dagen så att rundan inte blir av. Energin finns kvar hela dagen.

Jag fortsätter att imponeras av andra som gör det. Och drömma vidare om att jag ska göra det. Visst låter det härligt med en löprunda i morgonstunden!

2 kommentarer:

Sofia - ett bättre du sa...

Ja, träna direkt på morgonen kan vara riktigt jobbigt... Skönt när man väl kommer ut/iväg, men när klockan ringer liiite tidigare än vad den borde för att man ska iväg och träna så njae då är det ju oftast mer lockande att ligga kvar i den varma och goa sängen :). Förmiddagsträning är det absolut bästa enligt mig, typ 2 h efter frukost, fast det är ju inte alltid man kan se till att få till det i ens vardagliga liv..

Martina sa...

Precis! Förmiddag, två timmar efter frukost är det optimala tycker jag också! Det är det bästa med helgerna, skulle helst ha det så varje dag, men på veckorna får man vara glad ATT det blir.