Sidor

söndag 24 mars 2013

Snabbmat a la mig (alltså inte donken)

Skönt o springa av sig efter träning.

Men åh! Inte tråkig passivitetsträning nu igen!
Dagens runda gick igenom det mesta underlaget, snöfria, blöta vägar, sandade isiga stigar och osandade extremt isiga vägar. Fyra minus på morgonen men lagom till vi gav oss ut var det nollgradigt. 5 minuter promenad varvat med 10 minuter lättjogg. Vårkänslor!

Efteråt bytte jag snabbt om (blir faktiskt svettig trots det lugna tempot) och slängde i mig lite snabb och smidig lättlunch bestående av äggröra och bacon. Sen stack jag iväg för att möta världens bästa träningskompis för lite lydnadsträning.

Efter lydnaden var jag både trött och hungrig så det blev en tur förbi ICA för att handla främst frukostsaker eftersom vi får Linas matkasse imorgon igen. Min stora räddning i livet, gud vad energi och tid jag sparar när jag inte måste planera varje rätt.

J och T hade käkat Pizza hemma så dem behövde jag inte tänka på. Blev därför en snabbrätt igen bestående av grillad kyckling med mozzarella, avocado och nötter. Både gott och smidigt. Nu tror jag det blir fortsättning av filmen vi inte orkade se klart igår kväll och Mästarnas Mästare.

Imorgon är det dags för min nya favoritträning - crossfit! Blir så glad av det. Eftersom crossfiten är ny för mig har jag inget att jämföra med, inga gamla meriter som ligger och spökar, jag kör järnet därifrån jag är just nu. På så vis får jag känna mig både stark och se en positiv utveckling.

Inga kommentarer: