Sidor

tisdag 22 januari 2008

Snillet spekulerar

Jag hörde på nyheterna igår att kaffedrickande under graviditet ökade risken för missfall. Men när jag väntade barn ville jag dricka kaffe men det gick inte. Kroppen sa ifrån. Kaffet både luktade och smakade konstigt.

I nyhetsinslaget frågade de en del nyblivna mammor om de drack kaffe och de flesta svarade som jag, att de inte kunde det, att kroppen sa ifrån.

Jag har hört nånstans att när man väntar barn och allt är bra så mår man lite sämre i början av graviditeten. Alltså de där första kritiska veckorna.

Så då undrar jag, är det verkligen kaffet som påverkar missfallet? Eller är det helt enkelt så att det blivit missfall i vilket fall och att kroppen inte sa ifrån så därför kunde de mammorna dricka kaffe?

Jag bara undrar.

Inga kommentarer: