Sidor

onsdag 23 januari 2008

Mat på vägen

Men vi är fast beslutna på att äta på vägen, för vi vet ju hur viktigt det är. Vad finns det för alternativ utmed vägarna? Inga. Non. Nada. Förutom Macenjävladonalds. Inte min grej. Inte min grej nånstans.

Alltså detta måste förklaras. Jag älskar mat. Fet mat. God mat. Fettsnål mat. Vad som helst så länge det är riktigt tillagat. Jag vet om att jag inte gillar maten på donken. Men jag vet också att jag måste ha mat.

Så jag gör ett försök. Ibland har jag provat att beställa en vanlig hamburgare med bara fräscha grönsaker utan dressing men det brukar sluta med att vi får vänta på min specialbeställda lilla burgare i alldeles för lång tid. Vi har inte tid, vi är på väg till en maskerad utan att ha en susning om vad vi ska ha på oss (visst jag har plan B men vi har ju inte provat än det är ju inte säkert att det funkar). Så jag försöker verkligen hitta någonting färdigt på menyn.

Innan jag kan fortsätta berätta om mitt val på den färdiga menyn så måste det nämnas hur det går till när jag försöker beställa från bilen. Det är nämligen en helt egen historia. Jag lovar, om någon skulle filma spektaklet skulle det bli en helt underbar komedi. Jag har provat det några gånger. Mest för att jag måste ha något till barnen när vi åker långt och de gärna äter maten.

Inga kommentarer: