Sidor

torsdag 24 januari 2008

På donken

Med den bakgrunden har vi inte ens tänkt tanken att prova det denna dag. För jag måste få titta på den där stora tavlan de har och välja mat i lugn och ro. Så vi står där och tittar. Efter en stund är vi överens om att något som heter Gourmet nog ska passa mig. Så blir det vår tur och pojkvännen beställer. Jag står bredvid.

Plötsligt säger personen vi beställer av ”Ville du något? Va, sa jag? Ville du något, frågar hon igen. Eh, näe. Jaha, jag trodde du väntade på något, sa hon. Öh. Jag kan ju inte precis klandra henne. Jag är verkligen helt lost inne på donken. Fullständigt malplacé.

Men eftersom jag tagit något på menyn får vi maten med det samma. Och det är så äckligt. Jag kan verkligen inte äta skiten. Det är helt omöjligt. Så jag kastar min mat och vi är på väg igen. Jag inser att det inte är lönt att jag provar fler gånger nu. Jag är fortfarande på gott humör för vi är på väg till en fest och där ska jag få god mat så det är inte så noga vad jag äter nu.

Inga kommentarer: