Sidor

fredag 18 januari 2008

Dr. Jekyll & Mr. Hyde eller vad det heter

Vad gött det känns! Idag är jag på strålande humör. Var dödstrött igår. Spydde galla och klagade i hemligbloggen. Var så grinig och dyster så jag nästan skäms. Hatade allt. Jobbet, vardagen, räkningar, måsten...

På eftermiddagen åkte jag till veterinären och fick punga ut med ytterligare 1 200 kronor, betalade 2 600 för en vecka sedan plus mediciner för 700 kronor.

Men direkt efter unnade jag mig lite vin och öl på systemet. Sen åkte vi hem och lagade hemlagad pizza. Trots vilda protester från både barn och pojkvän över mitt val av ingredienser var alla oförskämt nöjda efter måltiden.

Vinet fick mig att koppla av fullständigt och efter att legat och slumrat i soffan gick jag och la mig i sängen och somnade innan klockan tio. Idag var jag helt utslagen när jag vaknade och snoozade i en timme.

Men det var välbehövligt! Nu mår jag prima.

Inga kommentarer: