Sidor

torsdag 24 januari 2008

Beställning från bilen

Det ska tydligen gå snabbt när man beställer. Man ska liksom ha bestämt sig redan innan man kommer fram till den där micken. Och har man inte det så blir det väldigt jobbigt. För att inte tala om hur jobbigt det blir om man dessutom ger sig på en lite specialbeställning.

Om man är typ 160 cm lång så är faktiskt alla saker som ska skötas från bilen ganska jobbiga. Om man till exempel kör fram till biljettautomaten i ett parkeringshus så förväntas man veva ner rutan och sträcka ut armen för att lite coolt stoppa in biljetten.

Jag får snarare lägga ur växeln, dra i handbromsen och halvt klättra ur bilen genom rutan alternativt helt sonika kliva ur bilen och gå fram till apparaten.

Så när jag sitter där i bilen och ska prata in i en mick och höra vad personen säger är jag i princip tvungen att gå ur bilen (redan där spricker hela idén med drive-trough eller vad fan det heter). Men sen kommer problematiken med min simultankapacitet. Med radion på och människor inne i bilen som pratar och ger sina beställningar samtidigt som jag ska höra vad personen i apparaten säger är det uppenbart att det inte kommer gå så bra.

Jag skulle kunna ägna sidor åt att beskriva det här. Och det var inte det som detta skulle handla om så jag stannar här. Men jag kan bara summera det hela med att jag ännu inte varit med om att försöka detta utan att personen som tar emot maten skrattat hysteriskt och barnen velat sjunka genom golvet över sin pinsamma mamma.

Inga kommentarer: