Sidor

fredag 25 januari 2008

Mot festen

Vi ska ta taxi, men pojkvännen envisas med att det går snabbare att ta bilen och sen ställa den där. Jag tycker det är en dålig idé och säger att vi förmodligen bara får åka runt o leta parkering. Men jag låter honom bestämma. Det kan komma till gagn en annan gång. Sagt och gjort. Vi svänger in och parkerar med detsamma.

Hoppar ur bilen. Det blåser full storm så jag frågar pojkvännen om han vet vart vi ska för jag vill liksom inte springa runt i ovädret. Jadå säger han, medan han kutar runt fram och tillbaka mellan portarna samtidigt som han pratar i mobilen med polaren och fräser, vaddå 10, skojar du med mig här finns väl för fan inget nummer 10?!

Här någonstans tar jag mitt första steg tillbaka och börjar iaktta. Det är inte bra när jag gör det, men nu är det så. Vi är på helt fel plats. Efter en stunds diskuterande i telefonen vet vi på ett ungefär vart vi ska. Väl där får vi cirkla runt, runt, runt. Inte en parkering ledig så långt ögat når. Till slut hittar vi en. Vi får gå en bit. Det blåser nästintill storm. Vi genar över en grässlänt. Det är lerigt, halt, kallt och brant. Men vi tar oss upp för slänten. Vi hittar, efter en stunds irrande tillsammans med några andra förvirrade gäster, fram till lokalen.

Inga kommentarer: