Sidor

tisdag 8 januari 2008

Nattasaker

När jag sitter i bilen. När jag är ute och springer. Eller som nyss, när jag ligger i sängen. Då kommer jag på bra saker att skriva.

I bilen går det inte att göra så mycket åt det, inte i motionsspåret heller. Å när jag ligger i sängen så tänker jag, äsch det kan jag ju inte gå upp o skriva nu. Då tror ju folk att jag inte är riktig i huvudet. Att jag sitter uppe hela nätterna o skriver.

När jag ligger i sängen o ska sova kommer jag på andra saker. Sidor jag ska gå till på nätet, saker jag borde skriva i min almanacka och saker jag ska göra. Sen tänker jag att nej, det får vänta, nu sover du.

Men sen tänker jag att då kommer jag ju glömma bort det. Värst är det med surfandet. Jag kan vara på en sida tänka att jag ska till en annan o innan jag skrivit in adressen har jag glömt det.

Jag läser böcker på löpande band nu. Jag har just läst ut en ikväll. Velade mellan om jag skulle gå upp o hämta talboken jag fick i julklapp eller försöka somna. Till slut gick jag upp för att hämta skivan. Men jag hittade den inte. Så nu sitter jag här.

Såg en bra film igår, Sherrybaby med Maggie Gyllenhaal. Bra. Men jobbig. Tragisk o sorglig.

Nu får det nog bli talboken i alla fall. Undrar var jag lagt den...

Inga kommentarer: