Sidor

onsdag 30 januari 2008

Så jävla bra

Nu har jag koordinerat klart för den här veckan. Till slut löste sig allt. Det gör ju alltid det.

Det är dags för konferens och för ett ögonblick undrade jag varför inte hela företaget rättar sig efter mig och planerar efter mina barnveckor. Som grädde på moset ska jag dessutom vara chaufför. Något som förpliktigar.

Det ställer krav på att bilen är i rekordeligt skick. Alltså krävs biltvätt. Både invändigt och utvändigt. Dessutom innebär det att jag måste åka lite tidigare på morgonen för att hämta upp alla på olika ställen.

Fråga mig inte hur det gick till men bilen är ren och fin. Jag är lugn (!) och ser fram emot lite kickoffande. Jag har till och med inhandlat lite smaskig dricka (och packat ner egna vinglas hur tantigt det än är).

Hur gick det till? Just nu undrar jag hur jag gjort. Det är bara onsdag men jag har hunnit springa, jag har tvättat och städat bilen, jag har städat hela huset, badat hunden och tvättat några maskiner tvätt.

Inga kommentarer: