Sidor

söndag 19 augusti 2007

Säljande städtant



Trodde nånstans att jag skulle vara ensam på golfbanan när jag åkte upp vid åttatiden. Det kändes ganska sent. Men golfare är dedikerade. Där fanns många fler än mig som tränade.

Helgen har gått i städandets och säljandets tecken. I fredags kväll var en tjej o tittade på bilen. På lunchen visade jag den för en annan. Tjejen ringde nu, hon vill ha den, men vi är inte överens om priset. Än.

I lördags kom en kille från Norrköping för att titta på den. Innan han kom tvättade jag bilen. Efter visningen städade jag huset o sen sprang jag en runda. Däremellan lagade o serverade jag lite mat åt familjen.

I dag fortsatte jag min städturné av huset och när jag ändå var i farten tvättade jag den andra bilen oxå. Sprang en och en halvtimme, duschade snabbt o sen upp till gofbanan. Sjukt nöjd över min insats där. Tränade på att pitcha, chippa, putta o svinga. Allt gick som på en dans.

Från att varit två vuxna, två barn o två hundar hela helgen är vi nu bara en vuxen o en hund. Känns lite tomt. Och lite lyxigt.

Mitt snurriga huvud med massor av tankar o idéer har nu fullt upp. Från att i fredags varit helt inne på att sälja huset letar jag nu hantverkare för att inreda mitt gästhus. Det är ju hur smart som helst. Sen hyr jag ut det o så bor jag skitbilligt. Är inte det fiffigt?

Och så har jag fallit för frestelsen o shoppat ett halsband till hunden. Skitlamt. Men så himla gulligt.

Inga kommentarer: