Sidor

onsdag 8 augusti 2007

Coola töser

Det är ju fullständigt underbart. Nu har jag hittat ytterligare en blogg som jag gillar. Å självklart har även den anknytning till min favvokanal numero ett, P3. Den ena, Utsikt från nedre botten, har jag gillat ett tag o läser i lite nu o då. Nu länkade Penny Lane till en tös, vars blogg heter Syrran.

Ingen av dem är överdrivet roliga, vilket brukar vara ett kriterium för att jag överhuvudtaget ska läsa (ja, jag erkänner, jag är en lättsam, lat jävel som vill roas). Men deras bloggar är underbart starka. Alltså, det är girlpower. De har ruggigt bra åsikter. De är skrämmande seriösa och genomtänkta i sina resonemang (Bengt Brülde på P3 skulle förmodligen ge dem högsta poäng i sitt moraltest).

Jag blir nästan rädd när jag tänker på att jag aldrig kommer bli sådär välformulerad och mogen hur mycket jag än går igenom eller hur gammal jag än blir.

Nu skulle man kunna vänta sig att det kommer en slutkläm här där jag ger flickorna en känga. Men, näpp. Finns inte ens ett uns av skällande från min sida. Vill bara säga till alla mina vänner, tjejer och killar, läs deras bloggar. De är grymma. Och glöm inte efterföljande kommentarer i främst Syrrans blogg, de är übersköna.

Inga kommentarer: