Sidor

torsdag 16 augusti 2007

Killar säger nej till silikon

Nu måste jag tjafsa emot lite. Skulle det vara något nytt? Killar har väl i alla tider sagt att stora bröst inte är det viktigaste. Att naturligt är finast. Men det ändrar ju inte det faktum att dom förvandlas till dreglande, stirrande fån i närheten av ett par väl tilltagna bröst i alla fall.

Och det är ju det tjejerna vill. Å nu pratar jag inte om alla som opererar sina bröst som en homogen grupp. Jag pratar bara om dom som skaffar sig enorma tuttar. Det är ju uppmärksamheten dom är ute efter. Kanske inte från stirrande karlar på stan. Men dom kommer ju med på köpet. Till och med jag, som tjej, stirrar när jag ser stora bröst. Särskilt om dom exponeras i en tätt, åtsittande topp eller blus uppknäppt till naveln.

Så vad är nytt? Att killar säger det i en undersökning. Skulle det plötsligt betyda att de inte reagerar på bröst? Dom har alltid sagt så. Precis som majoriteten alltid sagt att det första de lägger märke till är ögonen hos en person av motsatta könet. Vår kroppsfixering o bröstfixering ligger bra mycket djupare än så. Trenden att tjejer utrustar sig med blonderade extensions, botox i läpparna, långa naglar med fransk manikyr o silikonbröst har ingenting med killars syn att göra.

Eller? Är det verkligen så att det är killarnas förväntningar som legat bakom dom senaste årens trender?

Inga kommentarer: