Sidor

torsdag 30 augusti 2007

Äntligen helg!

Oj, oj, oj, vilka stressiga dagar jag haft. Har varit glad om jag hunnit gå på toa på jobbet. Minst sagt fullbokad.

Men nu är det äntligen fredag och eftermiddagen avslutades med ett möte som jag är rätt säker på leder till affär.

Jag har redan inhandlat min choklad som jag stod i dörren o smaskade på när jag hämtade upp sonen hos en kompis. Jag var till och med villig o dela med mig av chokladen, bara jag fick börja min fredagsmysarstund.

I flera dagar har jag velat skriva av mig min ilska om det uppmärksammade våldtäktsmålet med de så kallade Stureplansprofilerna. Fan vad jag hatar vårt rättssystem ibland. Helvete. Men min omedelbara ilska har strandat i nån slags uppgivenhet.

Mitt arga inlägg har tappat stuns o kvar är mest bara en suck. En suck över att det i såna här fall diskuteras utifall tjejen var klädd si eller så. Om hon gillar den eller den typen av sexuella övningar.

Varför ifrågasätts tjejens tidigare sexliv med pojkvänner? Frågar de nånsin över killens sexliv, om han visat tidigare tendenser att vara våldsam?

Experter uttalar sig och säger att en nedlagd utredning inte på något vis betyder att brottet inte begåtts. Bara att det inte går att bevisa. Ord står mot ord.

Nu släpper jag det. Nu ska jag njuta av att det är helg. Jag känner mig nöjd över att gräset är klippt o att jag på egen hand lagade gräsklipparen igår. Idag, för en liten stund sedan, snickrade jag i ordning en mycket provisorisk hundgård. Det är jag oxå nöjd över.

Ungar! Nu ska vi fira helg, på med mysbrallorna för nu ska vi käka chips o zappa framför tvn.

Inga kommentarer: