Sidor

onsdag 8 augusti 2007

Kafferester



Är lite irriterad på en grej. Förstår inte människor som stänger av kaffebryggaren när det fortfarande finns kaffe i kannan. Varför gör man så? Då kommer man ju fram till kannan, ser kaffet o tänker hm det ska bli gott å så är kaffet kallt. Jag bara undrar. Ingen stor sak.

Köpte lite choklad förut. Förundrades över hur många fler som stod o rotade i godislådorna. Är det vädret kanske?

Det är svårt att vara tyst om vädret. Det upptäckte jag när en kollega ringde från huvudkontoret o pratade om vädret. Jag verkade väldigt underlig som inte kommenterade vare sig hans väder eller vädret där jag sitter. Så det funkar nog inte att vara tyst om vädret. Men jag ska i alla fall inte börja.

Här har det regnat idag. Helt plötsligt, lagom till att alla skulle ut på lunch kom värsta störtskuren. Jag blev dyngsur.

Jag får skriva om vädret. Jag får bara inte prata om det. Det har jag bestämt.

Inga kommentarer: