Sidor

måndag 16 juli 2007

Sommarsverige

Sitter framför datorn med min kaffekopp. Utanför skiner solen från en klarblå himmel. Älsklingen ligger o sover. Jag har min egen stund. Balkongdörren står öppen. Altandörrarna står öppna. Sommarljud kommer in i rummet. Bilar på väg till badplatsen. Barn som ropar. Fåglar som kvittrar o radion med favvokanalen inställd.

Jag är hemma igen. Gud så skönt. Älskar de här stunderna. Man kan tro att jag varit borta i flera veckor. Men en natt. En ynka natt var jag i Halmstad. Ett dygn. I sommarstaden med allt vad det innebär. After Beach i Tylösand. Fest i sommarnatten. Regn, åska o hagel. Sol, hav, sand i håret, brännskador.

Men den bästa stunden är nu. Här med min älskling. Återseendet var som om vi varit ifrån varandra i månader. En liten, kort, helg på varsitt håll.

After Beach i Tylösand. Det var en kavalkad i tönteri. Det är sant. Själv fick jag äran att ta kort på grupp med överförfriskade farbröder på 50+. Det viktiga var att få med så många öl som möjligt. De var som japaner på besök (eller agenterna när de besöker Fagerhult) lämnade över den ena efter den andra kameran. Beskådade bilderna nöjt, mmm, alla ölen kom med. Kanon.

Inga kommentarer: