Sidor

onsdag 4 juli 2007

Små pauser på väg hem

Jo just det. Det har jag nog inte sagt. Det var party i lördags. Å inte lite heller. Vi drack upp allt vad som fanns, vartenda droppe innan vi gick vidare. Å då var klockan närmare två.

Framåt fyratiden tog min energi slut. Eller, rättare sagt mitt berömda blodsocker. Då blir jag akut trött o måste sova. Då vill jag gå hem. Men taxin snurrade. Å det gick inte så fort som jag ville o gå. Så jag vilade lite. På trottoaren. Det är nog inte så vanligt att man gör det. Om man inte typ är redlös (det var jag inte) eller hemlös (det är jag inte heller). Min käre boyfriend lämnade mig två minuter för att ta ut pengar. Det var då som jag vilade lite.

Det var väldigt kallt o skönt på den svala trottoaren.

Många oroade sig över min placering. De kom fram. Jag förstår det nu. Då tänkte jag, varför tjatar de på mig? Jag vilar ju bara lite...

Inga kommentarer: