Sidor

onsdag 30 december 2009

Bambi (på hal is) släng dig i väggen snart kommer jag


Idag har jag tagit mig det stora nöjet att vara hos frissan. Ruggigt härligt att skämma bort sig själv med lite klipp och sling. Efter det hade jag lovat skridskoåkning så vi for runt och letade efter en spolad is men utan resultat. Till slut fick till och med jag ge upp och inse att det inte skulle bli någon skridskoåkning denna kväll. Damn. Ja, ja, det får bli nästa år.

Vi var ju nämligen och shoppade skridskor igår till oss allihop utom J för han har såklart redan ett par (mitt lille hockeyproffs på elitnivå;). Själv har jag inte stått på ett par på flera år. Men jag minns att när jag försökte på ett par lånade hockeyskridskor senast gick det åt skogen, så ett par med taggar måste det bli.

-Vill du att jag slipar bort några taggar, frågade killen i butiken.
-Nej, varför då, frågade jag, eller varför frågar du, ska man göra det?
-Njaej, det kanske man inte ska.
-Hur många brukar man vilja slipa då?
-Det är oftast barn som köper de här och då vill de ha bort en till två taggar för att det ska bli lättare att åka.

Jaha. Vänta bara tills den här lilla isprinsessan har snörat på sig sina skrillor så ska ni få se på kuligheter.

Inga kommentarer: