Sidor

söndag 20 december 2009

Morgontäppt


Vet ni vad jag gör nu? Jag sitter och småjobbar. Inte för att jag måste, för att jag har det stressigt innan jul eller att det är någon form av deadline som hänger över mig, utan för att jag tycker att det är så himla kul.

Sen kan det ju verka konstigt att jag sitter uppe så här tidigt, en söndagsmorgon dessutom. Det kan jag medge. Men det beror helt enkelt på att jag vaknade av min nästäppa och nässprayen stod på nedervåningen och att jag saknar ungarna så att det värker.

Det är nämligen så att när det gått ett visst antal dagar så går det inte mer. Punkt. Det bara är så, det går inte att förklara. Nu visade det sig att min lilla skrutta fick en roll i julspelet i absolut sista minuten vilket ödelade våra planer i ett svep. Alltså får jag vackert vänta några dagar till.

Men den som väntar på något gott. När jag väl har dem hos mig igen är de här i över två veckor.

Inga kommentarer: