Sidor

onsdag 23 december 2009

Nu är det jul igen

Har ni tagit jul nu? Jag vet inte vad det är, men jag kan inte känna jul än. Jag försökte mixa ihop min egen julspellista igår, men jag tappade intresset för den innan den hann bi klar. Vi griljerade skinkan och stekte köttbullar och sen provsmakade vi. Inte ens det hjälpte.

Jag kan inte skylla på mörkret. Det har varit jätteljust och fint sedan snön kom. Vilket för övrigt är ett märkligt fenomen. Jag är van vid mycket snö men i år verkar det vara här som det är rekord. Förföljer snön mig?

I natt hade det kommit en ny omgång och det kändes väldigt tråkigt eftersom vi hade fått det både plogat och sandat uppför hela vår backe. Det har snöat varenda dag förutom igår, då kom det på natten istället. Med redan en meter snö känns en decimeter till jäkligt onödig.

Men va tusan, jag ska inte klaga på snön, det är ju himla mysigt. Bara jäkligt bökigt. Berättade jag föresten om sprickan i framrutan? Den uppstod av en kombination av kylan och stenskott när vi skiftade däck. Som en liten extra bonus.

Nu är det bara idag kvar sedan är det jullov. I alla fall i några dagar. Det ska bli väldigt skönt, jag tror jag behöver lite vila nu. Julafton blir lugn och trevlig men det är juldagen jag ser fram emot för då är jag med mina underbara troll igen.

Inga kommentarer: