Sidor

torsdag 10 december 2009

Kärlek med klös

Intressanta diskussioner kring Tiger och Elin nuförtiden. Zappade förbi ett program igår där de debatterade om det. Idag på morgonen satt det varumärkesexperter i soffan och gaggade.

Det som slår mig är att man pratar om att Tiger nu visat sina mänskliga sidor och då blir fallet så hårt eftersom han marknadsfört sig som en perfekt människa.

Jag förstår vad de menar men jag håller inte med. Jag tycker inte att otrohet hör till de mänskliga sidorna. Tvärtom. Att säga att det är de mänskliga sidorna är som att säga att det är ok, att det händer alla förr eller senare.

Inte heller tycker jag att det är synd om Elin i bemärkelsen att hon skulle vara ett offer. Däremot ser jag helt klart ner på Tiger. En patetisk människa. Kort och gott.

Men alla kan göra fel, vare sig man är känd eller inte. Det intressanta nu är hur de löser det. Hur de går vidare. Men inte intressant för oss andra. Vad har vi med deras sorg att göra?

Inga kommentarer: