Sidor

måndag 21 december 2009

Godmorgon


Helgen har mest bestått av förkylning. Hela förra veckan var jag ordentligt förkyld och i lördags tyckte jag att det var dags för en lång och stärkande promenad i snön. Jag pulsade runt i den höga snön (kan inte minnas om jag någonsin sett så mycket snö).

Efteråt skottade jag snö, vilket i och för sig var ganska meningslöst eftersom det snöar varje dag och är ogjort efter någon timme. Men i alla fall. Skönt var det med frisk luft och svettig promenad.

På söndagen kände jag mig sämre igen, låg i soffan och sov och frös nästan hela dan. Somnade som en stock när jag gick och la mig igår. Eftersom Johannes låg hemma i feber i fredags var det kanske så att det var hans basselusker jag fick en släng av.

Hur som haver, nu borde jag vara pigg så jag hinner fixa lite inför julen. Vi såg Inglourious Basterds i fredags. Gud så bra den var! Den rekommenderar jag varmt om ni inte sett den. Quentinfan som jag är.

Inga kommentarer: