Sidor

lördag 19 december 2009

Det ser jäkligt bra ut

Nu vräker snön ner igen. Känns helt ok, nu när vinterdäcken sitter på.

Vinterdäck. Det var en alldeles egen historia när det ska fram till en BMW av sportmodell. Vilket stök. Först och främst måste man ha andra mått på däcken, bara det är ett kapitel för sig att hitta. Som om inte det vore nog måste man ha lättmetallfälgar och då kommer vi genast till nästa problem, slut i lager och långa leveranstider.

Sen ska vi inte prata om vad det rör sig om för priser. Men optimist som jag är så tänkte jag att va sjutton det behöver väl inte vara så märkvärdigt och snyggt. Ett par simpla BMW-fälgar och vinterdäck måste de väl kunna skaka fram på BMW? Så jag ringde den lokala handlaren.

-Japp, svarade han glatt, vi har kampanjpris på det nu!

Ha, tänkte jag, nu ska vi minsann få tag på ett par till ett bra pris.

-18 900 kr, exklusive balansering och skifte.

Ok, jag ger mig. De andra förslag vi fått var faktiskt bättre än det. Bara till att vänta på de redan beställda fälgarna och däcken.

Nu sitter de i alla fall på plats och jag har aldrig sett ett par snyggare vinterdäck och fälgar.

Inga kommentarer: