Sidor

onsdag 9 september 2009

Tidig morgon inte så tokig i alla fall

Tack för en underbar kväll min underbara vänner! Så mysigt att träffa er och babbla lite. Ses snart igen.

Efter en trevlig kväll igår hade jag lite småplaner på sovmorgon idag. När Js alarm ringde klockan halvfem och han inte ens stängde av det blev jag ruggigt irriterad. Jag blev klarvaken på en gång av det förbaskade alarmet som han själv inte verkade märka.

Om han inte znoozar slår jag snart till honom, tänkte jag ilsket. Men inte en rörelse från sömntutan bredvid, inte minsta lilla ansats att stänga av sin j-a telefon. Till slut (efter en halvtimme, typ) var det dags för honom att stiga upp. Jag lyckades säga puss och hejdå utan att fräsa (tror jag) och sedan borrade jag ner huvudet i kudden i ett desperat försök att somna om. Det var kört, jag var klarvaken.

Så efter 45 minuter utan ha somnat om gick jag till slut upp. När jag skulle stänga av mitt alarm upptäckte jag att jag inte ens ställt det. Oops. Då blev jag plötsligt tacksam över att jag redan var vaken. Så nu sitter jag och dricker mitt morgonkaffe.

Inga kommentarer: