Sidor

måndag 21 september 2009

Hon är lojal vår lilla gumma

Helgen har varit späckad. I fredags kväll var vi borta hos goda vänner och fick god mat. I lördags jobbade jag hela dagen på kommundagen i Tumba centrum. På kvällen var vi på Grönan med några kompisar. Inte förrän igår fick jag helgkänsla (ledig tid o göra vad jag vill när jag vill).

Igår åkte jag till de kuperade spåren i friluftsområdet intill och sprang en lång runda. Det är en helt underbar natur, upp och ner, över broar, åkrar, mosse, stigar. Mel ställer upp. Det är inte mer än så. Hon springer för min skull. Sjukt lojal liten jänta. Utan koppel går det bra men med kopplet på får jag dra henne.

Framåt kvällen åkte vi iväg för att storhandla. Det blev bättre än jag trott att handla på söndag kväll. Lagom med folk i affären och bra påfyllt med varor. Jag har blivit Willys frälst och igår skaffade vi dessutom kort för att scanna våra varor. Lite sent, det medger jag, men galet bra.

Det enda vi inte hann med var bio. Hade planerat att se "Flickan som lekte med elden" men det får bli en vardagkväll istället.

Inga kommentarer: