Sidor

tisdag 8 september 2009

Svettig i kavaj och blus - ingen hit

Jag började skriva om hur tungt det känns. Men sen kom jag på att jag ju inte är sån. Jag delar helt enkelt inte med mig om det. Tyvärr. Men det kändes jobbigt i söndags riktigt skitjobbigt.

Men annars är det bra.

Jag stortrivs på jobbet. Det känns inspirerande. Mina intresseområden är också mina ansvarsområden. Det finns massor av saker att förbättra och utveckla. Kollegorna är trevliga och min chef verkar super. Två veckor har bara svischat förbi.

Dessutom cyklar jag till jobbet varje dag, vilket känns som en lyx. No more essingeleden. Igår var första dagen som jag lyckades cykla så sakta så att jag inte blev svettig. Fick anstränga mig för att inte trampa på som en vettvilling.

Jag har verkligen funderat över svettandet de här veckorna. Hur ska jag kunna cykla till jobbet när jag sitter och råsvettas efteråt? Men igår kom jag ju på det. Fantastiskt.

Inga kommentarer: