Sidor

söndag 6 september 2009

Nu fick jag den allt







Efter en stunds städning och sorterande tog jag på mig löparkläderna för en runda. Tog med mig tvätten ut för att hänga på sträcket. Som alltid, eftersom jag vet att vi har orm på tomten, så tittar jag noga omkring mig när jag går upp på vårt lilla berg intill tvättsträcket.

Ändå hoppade jag högt när jag såg ormen ligga där och smälta sin mat. På mitten var den alldeles tjock. Jag rusade in och hämtade kameran för att kunna se sen i lugn och ro vad det är för sort. Stövlarna slängde jag på mig i farten också. Jag hade inte behövt skynda mig, han låg där hela dagen och väntade på att maten skulle lägga sig lite. Rörde sig bara lite smått då och då.

Men nu är snoken fångad på bild i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

en vad äcklig,ser ju nästan ut som det är flera,är du säker på att det är en snok.Hualigen.Lottie

Martina sa...

Ja man hajjar till när man ser den, det är en snok och den låg där hela dagen. Den ska väl gå och sova inför vintern nu. Kram