Sidor

torsdag 3 juli 2008

Ombyte förnöjer

Den här veckan har så här långt bestått av golf, löpning och träning av Mel så gott som varje dag. Jag provade ett nytt spår för löpningen - det gjorde underverk. Man kan verligen bli grymt uttråkad av att springa samma runda om och om igen.

Jag blir imponerad av de fina spår som finns här i Stockholm. Jag inbillar mig nånstans att just såna saker, närhet till skog och natur och fina motionsspår hör till privilegierna i en småstad.

När man kommer till motionsspår i Jönköping får man vara glad om man hittar 1 mil, den vanligaste sträckan är mellan 2-5 km. Här finns hur många olika längder som helst på spåren.

Och jag blir lika chockad varje gång jag upptäcker att allt det som finns i Jönköping finns här också. Precis lika nära om inte närmre. Och lite bättre, lite mer välskött.

Ja, ja, nu skulle jag ju inte håsa Stockholm egentligen, bara konstatera att det är kul att springa i nya, fina spår. Det blir som att börja på nytt. Det blir roligt att springa och jag längtar ut till nästa runda.

Tänk, 5 km bort från där vi ska bo i sommar ligger en brukshundskubb, en golfklubb och motionsspår. Allt på samma område!

Inga kommentarer: