Sidor

onsdag 30 juli 2008

Det är sååå trååkigt

Inför varje runda så hoppas man ju nånstans innerst inne att idag, idag kommer allt stämma.

Men det kan man ge sig fan på att det inte gör. Om utslagen är fina, då pajjar man alltihop genom att putta på green i en halvtimme. Och om utslagen suger, ja då puttar man som en gud. Men aldrig på samma hål. I alla fall inte jag.

Och som vanligt blir jag galet hungrig runt sjunde hålet. Om jag kan inte ens hålla koncentrationen uppe i sju hål kan ni ju föreställa er hur det blir när jag närmar mig de sista hålen. Vad är det för sport jag gett mig in på?

Å eftersom vi gick ut tidigt idag med så ligger vi i soffan nu, slöa som få och tittar på Dharma & Greg. Inte tusan hinner man mer för att man går ut tidigt, man blir ju helt slut efteråt.

Igår var vi visserligen på en liten shoppingrunda och på kvällen hade vi över lite kompisar och grillade. Får se hur det blir idag men just nu känns det som att jag kommer somna på altanen.

Men vad klagar jag för? Det är semester och det är sjukt kul att gå runt den där banan tillsammans och hoppas på bra poäng. Trots allt. Vi ska vila från golfen imorgon har vi sagt men jag längtar redan ut för att förbättra mitt närspel.

2 kommentarer:

Christian sa...

Varför inte skita i rundan en dag och stå och öva närspelet på övningsgreenen?

Martina sa...

Ja, det är såklart så man ska göra.