Sidor

söndag 6 juli 2008

Dagen då jag förstod



En löprunda och två spår till Mel blev det på morgonen igår. Sen bara det iväg hemåt, snabbt in i duschen och fram med lite lunch innan det var dags för en golfrunda. Rundan började uselt. Riktigt, riktigt dåligt. Men plötsligt, runt 4:e hålet bestämde jag mig för en helt ny strategi.

Den gjorde susen. Min sving blev helt annorlunda och plötsligt kunde man börja prata om ett spel. Min raring höll på att skratta på sig för det var sån skillnad. Som natt och dag, sa han.

Sån är jag. Det tar ett jäkla tag innan polletten ramlar när, men när jag väl fattar då jäklar, får man vara beredd på grejer. Jag fick till och med applåder från bakomvarande boll när jag slog ut på näst sista hålet och landade rakt på green. Bollen touchade flaggan innan den rullade och la sig precis bredvid hål.

Senare på kvällen fick vi underbart god mat hos Clara och Jonas.

Inga kommentarer: