Sidor

tisdag 1 juli 2008

Golf med hund


Det var en fin kväll igår. Vi var sugna på ny golfrunda. Vi velade lite, men till slut kunde vi inte hålla oss ifrån det. Så vi åkte ut till korthålsbanan, Mel var såklart med.

Vår normalt lugna och belevade hund hade dock samlat på sig lite bus efter söndagens utställning. En hel del faktiskt. Sist när vi gick en runda låg hon till och med plats när vi puttade så igår var jag inställd på att hon tar det lugnt.

Det var inte hon. Hon hade massvis med hyss för sig, skuttade fram och tillbaka, bet i klubbor och snodde bollar. Hela tiden med glimten i ögat. Vid ett tilfälle när jag skulle göra en inkallning sprang hon i världens fart till mig ända tills hon var nästan framme, då vek hon av, körde ett tjurrus kastade sig ner och fintade fram och tillbaka.

Inte går det att bli arg på henne heller för hon är bara så charmig när hon håller på. Å det är kul och se att hon är pigg igen. Å när hon var på så gott humör passade vi på att träna på lite linförighet mellan hålen.

När jag skulle slå höll raringen henne o vips så hade hon trixat sig ur kopplet o rusade fram till min boll och tog den. Jag höll på o fnissa på mig. Men hon sprang i alla fall inte iväg med den.

Ikväll får det bli en ordentlig löparrunda i skogen och lite spår för Mels del, för imorgon är det golf igen.

Just det ja, på ett av hålen, precis vid greenen, satt en liten pippi. Den var så söt, satt alldeles stilla och höll sin vinge över ögonen. Till och med raringen tog sig några minuter för att titta på den och ta kort.

Inga kommentarer: