Sidor

onsdag 1 augusti 2012

Datorer och miljöträning

I måndags satte jag fart in mot stan för att lämna in min lilla dator. Efter flera dagars total tystnad hade den hoppat igång igen men gick inte att navigera.
När jag kom in till servicestället hoppade den plötsligt igång igen.

Jag blev förstås glad men vet också att det bara är en tidsfråga innan den lämnar för gott.
Rådet de gav var att skaffa en extern hårddisk och föra över det jag vill spara. Det, kan man säga, har varit de senaste dagarnas projekt. Suck.

Två olika hårddiskar har jag provat, ingen har funkat och så gott som hela dagarna har gått åt till att åka fram och tillbaka för att byta hårddisk.

Idag tog jag en ny tur till servicestället och passade på att spankulera omkring på stan med Anna Lou för miljöträning. Till och med tunnelbanan fick besök av oss. Nu sover hon som en stock.




Inga kommentarer: