Sidor

torsdag 9 augusti 2012

Ännu en dag på ikea

Ena dörren till garderoberna var trasig så idag bar det iväg till det småländska storföretaget igen. Jag blir helt matt av att vara där. Allt är gjort för att man ska handla så mycket det bara går och för att så många som möjligt ska klämma in sig samtidigt.  Inte en endaste sak är egentligen för kundens bästa för ögonen utan allt handlar om att underlätta personalens arbete. Och vi är så dumma så vi går på det. Forslas runt i en förbannad labyrint som boskap.

Grrr. Men, trots allt är det prisvärt och nu har vi äntligen skaffat garderober. Även om vi dyrt och heligt svor att det får vara för sista gången. Allt ska ju monteras ihop hemma. Inte ens den minsta lilla pryl kan man få färdig. Skrattretande. Så hela dagen igår och så gott som hela dagen idag har gått åt ikeasaker.

På förmiddagen tog jag mig en ordentlig långpromenad med hundarna men jag hann inte äta lunch innan vi stack, tänkte att det inte gjorde så mycket utan att man kunde käka där. Jovisst! Det var det ett antal till som tänkte. Sjukt lång kö. Så det var bara till att stå ut med hungern tills vi kom hem. För att inte tala om blodsockret...

Ja, nä jag är väl på grinigt humör kanske. Men jag är i varje fall glad nu för att garderoberna är på plats. Nu ser jag fram emot att plocka in alla kläder och få bra ordning inför skol- och jobbstart.

Inga kommentarer: