Sidor

tisdag 17 juli 2012

Semester innebär mer tid, lust och ork - det märks

Med Olle och Sivs hjälp går det snabbt.

Vips, uppe.

Perfekt läge med sol och skugga i lagom doser.

Redan favvoställe.

Födelsedagsbarnet Alice, 3 år igår.
I söndags kom Olle och Siv över och hjälpte oss sätta ihop hundgården. Först var Johannes och Olle iväg en sväng för att införskaffa material sen satte de full fart med byggandet så snart de var tillbaka. Regnet öste ner emellanåt men det hejdade de inte det minsta.

Nu ska vi bara fylla på med sand o singel och säkra upp för eventuella grävlingar. Alla är nog lika bra men nånting säger mig att Harper kommer vara bäst på det. Faktum är att jag tror det endast tar sekunder innan hon är ute om vi slarvar med extra grävstopp. :)

Mel och Anna Lou är redan förtjusta i sin nya gård. När Mel och jag varit ute och cyklat sprang hon in så fort hon kunde, då passade jag på att ta med Anna Lou och sen satt vi där inne och mös en stund med dörren öppen.

Igår kväll var vi på kalas och firade lilla Alice som fyllde tre år. Supertrevligt och gott. Värdparet var inspirerade av mitt infall med mera fisk och bjöd på smaskig pasta och lax. Mums!

När vi kom hem gick vi ut ett spår med Mel. Mysigt och avkopplande sätt att umgås på. Delar av spåret gick i blåbärsris och det är i särklass det mest fästingtäta stället som finns. Blåbärsris alltså. Det är min erfarenhet av fästingar i alla fall (bara en liten parantes).

Inga kommentarer: