Sidor

söndag 1 juli 2012

Otroligt besviken

Idag skulle jag åkt med Anna Lou på utställning men eftersom hon äter penicillin efter urinvägsinfektionen räknas det som doping och hon får därmed inte vara med. Fruktansvärt trist. 

Jag tror säkert jag var den allra första anmälan de fick till utställningen :). Jag har sett fram emot det så himla mycket. Hon är i kanonfin form och verkligen blommar. Men, men så är det.

Sen kan jag ju tycka att det är sjukt knasiga dopingregler. Har tittat igenom de några dagar nu i desperat förhoppning om att det inte gäller valpklasser men icke. Det är samma hårda regler rakt över. Grrr.

På kvällen igår hade jag deppat färdigt och accepterat fakta och gick istället ut och spårade. Anna Lou var grymt duktig. Noggrann med näsan djupt i backen och visste precis vad vi skulle göra när vi närmade oss spårstarten. 

Harper. Ja, henne finns det inga ord för :). Mer arbetsvillig hund får man leta efter. Jag la ett spår och som började på gräs, fortsatte på mossa, över bergsbit, ner i blåbärsris, ut på gräs och vidare ut i vägkanten på grusväg.

På vägen mötte vi ett par med hund, vi stannade lät de passera och sen fortsatte Harper helt utan problem! Ett onödigt svårt spår, jag vet, men jag tror att hon både klarar och behöver det. Och jag hade rätt. Efteråt la jag ett nytt, kort, lätt spår med fokus på slutet. 

Den stora utmaningen med Harper är att få henne sluta spåra. :)



Inga kommentarer: