Sidor

onsdag 28 oktober 2009

Omvänd




I måndags kom jag hem från en härlig vistelse i Istanbul. Presenterna jag hade med mig hem var klockrena, alla var nöjda. Även om J satt mer eller mindre stum, när han inte med frågande blick upprepade "Vad har hänt, när blev du en shoppingtjej?

Svaret är i helgen. Först var jag avvaktande. Men rätt var det var hängde jag med i shoppingtempot och tänkte att va tusan, lika bra att handla på, jag behöver ju ändå sakerna. Och det är just det som brukar vara problemet, att jag tänker att det kan jag köpa hemma.

Sista tiden har det varit svårt att hinna shoppa efter jobbet. Så nu passade jag på. Det kunde ju egentligen inte bli bättre eftersom jag hade två proffs med mig som kunde ge råd och hjälpa till.

Vi har haft fyra underbara dagar proppade med shopping, sevärdheter, god mat och dryck och en massa prutande på bazaaren. Soligt och lite över 20 grader varje dag. Till och med en liten guidad busstur runt staden klämde vi in, eller som J sa, "Det känns som ni hunnit göra mer än man själv skulle hinna på ett halvårssemester. Typ."

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som att det blev en lyckad tripp blir nästan lite avis kram Berta

Martina sa...

Ja, det var himla roligt. Mina båda rajselajter hade ett noggrant schema, inget lämnades åt slumpen :) Kram

Anonym sa...

Du leverdå rullan!lottie