Sidor

fredag 2 oktober 2009

Min mästerkock

Igår var det dags för att handla. När jag pratade med raringen i telefon skulle han laga lite mat tills jag kom hem men det fanns inget hemma sa han, men så hittade han lite renskav i frysen. Jag hade för mig att det fanns matlagningsgrädde han kunde ta till.

När jag kom hem käkade vi. Båda var rätt snopna över hur det smakade. Sött. Det smakade sött. Som jordnötssås. Vi var väldigt fascinerade. Kan det varit sweet chilin som gjorde det så sött? Vi kom inte på vad det kunde vara.

Förrän idag när jag tog upp en vaniljvvisp-förpackning som låg i vasken i väntan på att torka klart innan den förflyttas till min fina sopsortering. Förvånad tittade jag på den och undrade vad raringen ätit med vaniljvisp till. Men så gick det upp för mig, det var den han hade haft i maten...

2 kommentarer:

Meja & Mamma sa...

hahaha!! Underbart!! Precis vad Johan skulle ha gjort!! :)

Martina sa...

Ha ha, det kan jag tänka mig. :)