Sidor

måndag 3 mars 2008

Nu är allt klart

I fredags var jag ledig och åkte ner till jönkan. Innan tillträdet på banken som var klockan 11 var jag uppe i huset o kollade så att allt var i sin ordnig.

Direkt efter banken åkte jag til kontoret för att dra iväg ett mejl till en kund. Sen bar det iväg upp till skolan för att hämta barnen. Jag ville inte vara sen.

Tio i två satt vi i bilen på väg mot Stockholm. I Mjölby stannade vi för rastning av hund, inköp av godis och mat på donken.

Uppe i Stockholm lagade jag mat o sen kollade vi på Let's Dance o käkade chips. På lördagen skuttade vi upp, käkade frukost och sen shoppade dottern och jag. Efter lunch åkte vi till Eriksdalsbadet.

Lördagskvällen ägnades åt matlagning, godis och Melodifestival. På söndagen bowlade vi o kollade på bio. Käkade lite lunch o sen drog vi ner till jönkan igen och tillbaks till Stockholm.

I måndags var det som om luften gått ur mig. Allt är på plats. Vi har provat vår första barahelg ihop. Känns läskigt och tomt. Fruktansvärt. Jag längtar så hjärtat värker. Men vi hade mysigt.

Idag känner jag mig lite piggare igen. Sprang en kort runda på lunchen igår. Det gjorde susen. Jag var garanterat den piggaste på kursen.

Inga kommentarer: