Sidor

fredag 7 mars 2008

Facebookhatare för en dag eller så

Sitter på jobbet än men det börjar nog bli dags att dra sig hemåt. Måste bara berätta om min sjukt pinsamma facebook-upplevelse som jag hade förra veckan. Jag övervägde starkt att lägga ner facebook helt och hållet.

Jag är lite nyfiken av mig. Det ska erkännas. Och jag tycker facebook är jäkligt bra när man vill kolla upp folk. Det kan vara nån jag läser om i tidningen eller kontaktperson för ett intressant jobb eller vad som helst egentligen.

Många är de gångerna som jag kollar upp folk innan jag ska på ett kundmöte, eller efter ett möte för den delen. Jag tycker det är kul att se om man har några gemensamma nämnare, vänner till exempel.

Så efter ett kundmöte googlade jag på personen jag träffat o sen kollade jag upp honom på facebook. Jag hittade honom inte men däremot fanns hans sambo så då surfade jag in där. Jag hinner inte mer än in på hennes sida så ser jag min egen bild en bit ner på sidan, blinkande med texten "I was here!"

Jädrans vilken panik jag fick. Jag höll på o dö av skam. Stängde ner facebooksidan och ville inte gå in där mer. Körde strutsen. Tänkte, facebook? Näe, det har inte jag, vad e det för nå't?

Sen började jag fundera på vad tusan jag skulle säga nästa gång jag pratar med kunden. Han måste ju tro att jag är värsta stalkern. Till slut kom jag fram till att om han skulle ta upp det skulle jag erkänna rakt av o säga att jag är nyfiken.

Efter nån dag berättade jag det för en kollega o vi var överens - facebook är ute! Domen var klar. Vi skulle lägga ner skiten. Vad är det för vits om man inte kan surfa runt o kolla lite, helt anonymt?

Men så idag, tog jag o en annan kollega o kollade upp saken. Vad kan det vara för applikation som personen hade? Efter en stunds undersökande hittade vi den. I beskrivningen stod det, "this application will freak your friends out".

Ja det kan man lugnt säga. Men det är bara fake, en lurgrej för att skrämmas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

mår du bra ?

Martina sa...

Ja. Hur märkligt det än kan verka;)