Sidor

torsdag 1 januari 2009

Nu kör vi!

Satan i gatan, sicken kväll. Vi hade urtrevligt. Det bara small till så var klockan tolv.

Min förkylning toppades av nackspärr igår, kunde knappt röra mig, men Mellan var ju tvungen att få lite motion ändå. Så när Johannes på skoj sa att han skulle springa var jag inte sen att jaga på honom. Han hade ju dessutom fått ett par löparskor i julklapp.

Så han klädde sig i mina löpartajts (de var väldigt elastiska) och så gav de sig i väg ut i motionsspåren i Ågesta. Han var så stolt så han höll på att spricka när han var klar. Och Mel verkade nöjd med ombytet.

Och när fyrverkerierna smällde som värst stod jag i köket och matade i vovvarna med oxfilé. Bara utifall att, Mel skäller nämligen på de ljusstarka fyrverkerierna och det skulle ju vara nedrans retligt om hon plötsligt blev skotträdd.

Men allt löpte på fint och vi hade en toppenkväll och gästerna stannade till klockan fyra på morgonen. Idag började jag dagen med ett urcharmigt program på Svt om en tant som fyllde 99 år. Hon var helt otrolig, körde bil, reste till USA och jagade sorkar hemma på tomten i Danmark.

Inga kommentarer: