Sidor

måndag 22 mars 2010

100 pannor

Jag har vuxit – på tvären. Ja, jag vet att en del av er inte tror det, men det har jag och jag är väldigt duktig på att dölja det. För när kläderna sitter åt då köper man nya fort som sjutton.

Härom veckan till exempel. Då köpte jag nya, stora trosor. När jag stolt visade upp dem undrade J om jag skulle ut och tälta.

- De där kommer du aldrig kunna ha fattar du väl - de är alldeles för stora. Varför köper du så stora trosor?

- För att jag blivit fet.

- Du är galen.

Jag gick omedelbart och tog på mig de nya trosorna som satt perfekt. Eller nästan i alla fall, de skavde inte och de ramlade inte heller av.

Och häromdagen när jag och sonen stod i badrummet pekade han förfärat på sidan av mig och skrek , vad är det mamma? Är det fett? Har du blivit fet?!! Springer du inte längre?

-Ja, svarade jag och tittade ner på mina fina handtag som stack ut på sidorna och som fick ett extra fint lyft av de alltmer stramande mjukisbrallorna.

-Ja, jag är fet.

Men det gör inget, det är bara till att sätta på sig en större tröja som går lite längre ner. Att min lingonvecka verkar har försvunnit på grund av stress ger mig ytterligare en anledning att äta lite till.

För tänk om det är ett litet liv i magen då kan jag ju inte späka mig, bäst jag tar en kaka till. Att jag sen är skyddad till tänderna spelar ingen roll, under har väl skett förr.

Och i takt med att jag växer använder jag tajta linnen, för då ser man inte bara smal ut man känner sig smal också. Fit rent av. Och lite högklackat på det, då ser man nästan inte alls att jag breddat mig.

1 kommentar:

Babsan sa...

Haha! Du är ju bara för rolig :)
Men bra tips du kommer med, jag lär behöva dem framöver.